"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 2 november 2011

Stralsund - Tyskland

Hej på er!

Nu har det varit riktigt tyst här på ett tag, och det beror på att jag suttit med företagsekonomi dygnet runt på sistone. Men idag har jag haft tenta så nu är den kursen äntligen över (om jag klarade mig)! :S Jag kan inte säga att det gick bra på tentan, men det finns en chans att jag klarar mig iaf. Men jag blir inte förvånad om jag får göra omtenta.

Hur som helst så är det SKÖÖÖNT att få släppa den kursen ett tag! Känns som att jag fått tillbaka mitt liv idag! :) Nästa kurs börjar nästa vecka och då blir det Ledarskap och entreprenörskap. Samtidigt som min fortsättningskurs i Miljöteknik fortsätter med ett Livcykelanalysprojekt som vi ska ta fram genom att samarbeta med ett företag nu innan jul. Det finns bara en hake. Inga företag har tid att jobba med oss innan jul.. :S Så det blir en riktig utmaning!

Till helgen åker jag och Jeppe till Göteborg för premiär av den årliga skidfilmen som han medverkar i. Ska bli riktigt skojigt! Jag shoppade faktiskt nya skor i Tyskland som ska bli kul att inviga! :) Bilder kommer!

Men nu till saken. Förra veckan fyllde min fader 60 år. Detta firades genom att röva bort honom och skjutsa iväg honom till Tyskland tillsammans med resten av familjen! Vi bodde på ett hotell som ligger i direkt anslutning till ett badland som heter Hansedom. Vi stannade tis-tors. Dessa tre dagar var de bästa på väldigt länge! Tycker om min familj! <3 Tyvärr fick Jeppe bli kvar i Falun och gå i skolan. :( Hade vart ännu mysigare om han också varit med!


Eftersom hotellet låg i samma byggnad som badlandet så kunde man bara gå raka vägen ner i morgonrocken när man ville bada! :)

En av de 4 rutschkanorna! De andra var sådana där rör som man åkte genom på utsidan av byggnaden. Det fanns även en fors som gick utanför byggnaden. (Film från den finns längst ner i detta inlägg).


Här har vi simmat ut! Kallt om huvudet men ganska varmt i vattnet faktiskt! :)


Jag och min systerdotter. Vattenkamera är alltid roligt! :)


Storebror och lillebror!


Storasyster och systerdöttrar!


Det var lite inkatema på inredningen i hela badhallen. Mysigt!


Middag på kvällen på pappas födelsedag. Hela familjen! Svåger, syster, 2 systerdöttrar, 2 bröder och mamma och pappa! <3


Italiensk buffé serverades. Mums!

Till efterrätt blev det glasstårta! :)

På pappas födelsedag var vi även på Ozeaneum, ett havsmusée/akvarie. Bilder från det kommer i ett annat inlägg! Vi han också med att shoppa löjligt billig sprit och lite annat smått och gott!

Eftersom jag inte bloggat på så länge nu så har jag massa att skriva om. Men för att inte bomba er med allt på en gång så tar jag lite i taget i några dagar framöver.

Som avslutning på detta inlägg får ni åka med i forsen på badlandet i detta videoklipp:


1 kommentar:

  1. Åh vad jag längtar tillbaka ! Det är så härligt när vi någon gång träffas hela familjen ! Och just detta stället kan man ju rekomendera till alla . Kram Mamma.

    SvaraRadera