"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 29 november 2011

Lyckan, kärleken och meningen med livet!

Dags för boktips igen! :) Tror ni blev lite trötta på alla mina boktips i somras. Det blev ju så jäkla många chick lit böcker eftersom jag läste den där dumma kursen som jag aldrig blev riktigt färdig med.. :S Därför har jag inte skrivit något om de tre sista böckerna som jag läste i kursen. Men lägger upp dem här under, mest för min egen skull. Skulle vara kul att se hur många böcker jag läser på ett år!

Lyckan, kärleken och meningen med livet är en sann bok som handlar om en kvinna som bryter upp från sitt äktenskap och reser ut i världen. Hon är först i Italien, sen i Indien och sist på Bali. Känner ni igen det här? Ja det är samma som filmen Eat, pray, love! :) Det här är alltså boken som ligger till grund för filmen. Filmen var jättemysig och jag har tipsat om den här på bloggen förut. Men boken är ännu bättre! (Det brukar ju vara så).

Boken handlar mycket om andlighet och meditation. Det är väldigt intressant och tilltalande att läsa om faktiskt! Boken handlar också om att hitta sig själv och att lära sig älska sig själv. Det är mycket kultur och hon träffar många människor på sin resa. Den är ganska tung emellanåt men mest är det en feel-good bok! Ett riktigt bra julklappstips! Själv hittade jag min på Myrorna!


Orkar inte berätta om de här tre böckerna som jag läste i slutet av sommaren. Som sagt, jag la upp dem mest för min egen skull här. Men de är klart värda att tipsas om för de var väldigt bra allihopa! Om man gillar chick lit! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar