"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 27 november 2011

Varma jordgubbar med fil!


Det här är sååå gott! Ni som gillar risalamalta med varm saftsås kommer nog att gilla denna lilla....... ja jag vet inte vad jag ska kalla det, men själv äter jag det till frukost. Men man kan lika gärna äta det som mellanmål eller som efterätt. Själv är jag inte så förtjust i riset i risalamaltan och sen gillar jag syrlighet, vilket man får av filen. Inget socker behövs eftersom jordgubbarna är söta i sig själva!

Du tar bara frysta jordgubbar och värmer på 1 min i micron. De ska inte bara bli upptinade utan riktigt varma! Då frigörs saften så att det blir som en liten saftsoppa. Sen häller du bara på lite ekologisk fil och äter! Jättegott! :D


Det blev inte något Sälen för min del. Jag stannade hemma av många anledningar, men främst för vädret och snöbristen och att nästan inga av mina närmaste kompisar skulle upp. Lite tråkigt men ganska bra, med tanke på att jag var och köpte en strålkastare till bilen i fredags! Det är konstigt. Man letar över hela Sverige och sen hittar man den till slut i grannbyn. :) För en mycket billig peng dessutom! Lycka! :D

Och igår blev jag färdig med julstädningen i både köket och vardagsrummet, så nu är det bara hallen, badrummet och sovrummet kvar! Det värsta är bara att jag inte mår riktigt bra idag. Är inte bakis för jag drack inte en droppe igår, men jag KÄNNER mig väldigt bakis! Ont i huvudet och mår lite illa och känner mig lite förkyld. Usch! Inte kul när man ska försöka städa.. Får nog gå och ta mig en huvudvärkstablett så det kan bli advent här också nån gång!

Trevlig första advent på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar