"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 14 november 2011

Fars dag!

Helgen har varit lugn och skön, och jag har börjat på julstädningen! Putsat alla fönster, frostat av frysen, torkat ur och rensat i kylen och dragit fram hela kylskåpet och dammsugat baksidan och och under. Skönt!! Men än är det mycket kvar att göra innan första advent!

Har inte pluggat ett dugg den här helgen och det med gott samvete! JÄTTESKÖNT! :D

Jag och Jeppe har fått en ny hobby. I lördags hade vi en brödbit över som började bli gammal och som ingen var sugen på att äta upp. Så då tog vi med oss den och matade ankorna med. Det var så kul så vi var tvungna att gå tillbaka igår också. :) Kände oss som riktiga pensionärer! Haha! Men ankorna var ju så gulliga och orädda och ville nästan hoppa upp i knät på en. Det kom ända fram och tog brödbiten ur fingrarna på en. Mysigt!


Kajsa o Kalle. <3


Maaaat! ;)


Hungrig!


Pensionären... ;)


Igår var det fars dag, och eftersom min far var lite väl långt bort, så bjöd jag istället min svärfar och svärmor på en riktig höstmiddag! Här syns mitt försök att göra lite höstfint på bordet.


Till förrätt provade jag ett nytt recept som visade sig vara jättegott! Ugnsbakade rödbetor på en bädd av grovsalt. Med en lime- och gräslökssås till.


Ser ju jättetråkigt ut på bild men det var väldans gott! T o m Jeppe gillade dem, och han är inget fan av rödbetor annars!


Även detta ser jättetråkigt ut på bilden, men det är iaf från vänster; ugnsbakade rotfrukter (potatis, morötter, palsternackor och butternutpumpa), fläskfilégryta med gula kantareller och harico verts. Det var faktiskt jättegott och uppskattat!

Daisy hade klätt upp sig med guldrosett! ;)

Veckan har idag sparkats igång ordentligt med ett förmiddagsmöte med min livscykelanalysgrupp inför presentation imorn, besiktning av bilen (som fick 2 fel och tyvärr måste ombesiktigas :/), en lång skogspromenad med min nyinflyttade vän och hennes vovve (jättehärligt!) och sedan plugg när jag kom hem.

Livet är HÄÄÄRLIGT!! :D

Hoppas att ni haft en trevlig helg och att ni får en trevlig vecka! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar