"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 8 november 2011

Sri Lanka!

Jag kom precis på att jag glömt berätta en sak. Ni kanske undrar hur det blev med den där resan jag höll på o tjatade om hela våren. Att jag och Jeppe skulle fira vår femårsdag någonstans i Europa. Men det blev så att vi blev medbjudna av Jeppes föräldrar till Sri Lanka istället så vi sparar våra pengar tills dess!

För två år sen fick vi följa med till Indien och då hade vi en himla otur med allt. Först blev vårt flyg försenat på grund av snöstorm och vi kom inte fram dit vi skulle förrän flera dagar för sent och vårat bagage försvann. Det ordnade till slut upp sig och vi fick allt vårt bagage förutom två av oss som hade blivit bestulna! (Det var inte jag och Jeppe). Men eländet var inte slut där.

Sista veckan blev jag först jättemagsjuk och hade hög feber och frossa. Detta varade resten av resan. Och när jag sen kom hem hade jag fått någon konstig stafylokock som gjorde att jag fick tre stora bölder på benen, som varade och blödde och gjorde aaaasont! Fick sen gå med det i 2 månader innan de kom på vad det var och kunde ge mig rätt medicin. Som avslutning fick jag en urinvägsinfektion.

Så tyvärr är dessa minnen starkare än alla bra minnen från den resan och därför har jag varit lite skeptisk mot att åka iväg igen. Men nu börjar jag längta dit och hoppas på att vi inte har lika mycket otur den här gången!

Vi åker den 1 jan och kommer hem den 15. Såklart har jag två tentor under den perioden så vi får se hur jag ska göra med dem.. Här är iaf lite bilder från dit vi ska!





Visst ser det härligt ut?! :)

En annan rolig nyhet är att jag klarade duggan jag hade i fredags i miljötekniken! Hade inte pluggat ett ord inför den och hade bara läst en tredjedel av den boken som den handlade om, så jag gissade på de flesta frågorna. Men klarade mig precis över godkänt gränsen och fick 5 extra poäng till den riktiga tentan i januari! Fint!

Trevlig tisdag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar