"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 23 november 2011

Hemgjord pizza istället för Billys panpizza! :)

Åh herregud vad trött jag är.. Stupar snart ner i sängen tror jag! De senaste veckorna har bestått av plugg på förmiddagarna och julstädning på eftermiddagarna + att jag varit ute och gått och simmat mycket på sistone.

Och som om inte det vore nog så har vi stora problem med vår bil. Den gick ju inte igenom besiktningen och det visade sig att strålkastarreflektorn som behöver bytas ut i princip är omöjlig att få tag på. Så nu lägger vi all energi på att maila, ringa runt och leta överallt efter en reflektor i bra skick. Hittar vi ingen blir det körförbud på bilen och då kan vi inte använda den mer.. :(

Idag har varit en händelserik dag. Den började med att jag fick resultatet på företagsekonomitentan och jag var godkänd! :D Fick till och med D! F är underkänt och E är godkänt. A är bäst. Men jag är riktigt nöjd med ett D! Hade varit överlycklig även om jag bara fick E! :)

Sen kom de dåliga nyheterna. Vårt företag (Vika bröd) som vi gör en LCA till övergav oss.. :S De hade fått en massa oväntade omstruktureringar och kommit på att de inte hade tid att hjälpa oss. Panik! Vi ligger redan bak i tidsschemat för den här uppgiften och nu måste vi dessutom börja om från början!

Sen bra nyheter igen. Ett annat företag vi varit i kontakt med svarade snabbt när vi mailade dem och sa att de fortfarande var intresserade. Så nu blir det LCA på Cloettas Juleskum istället! :) Men riktigt drygt att börja om, och vi har riktigt mycket att göra nu innan deadline den 16 dec!

Sen har jag skurat köket hela dagen och nu är nästan hela köket klart! Det sista blir jag färdig med imorn. Har torkat av alla ytor och skåpdörrar, tagit ut allting i alla skåp och skurat dem invändigt, dragit fram spisen och skurat bakom den, skurat ugnen och nu har jag bara några lådor kvar att skura. + lite andra småsaker.

Men sen har jag ju vardagsrummet, sovrummet, hallen och toa kvar.. Kommer inte hinna det innan helgen. Åker till Sälen med Jeppe på fredag morgon antagligen och stannar där till sön. Det är skidtestarhelg och Jeppe ska ha filmvisning igen. Det har varit bra med snö där förut, men nu hade tydligen det mesta regnat bort, så vi får väl se om det blir någon brädåkning!

Denna dagen avslutades med pizzabak. Och det var nog det som tog den sista musten ur mig! Det är ju väldigt behändigt att ha en pizza i frysen när man har bråttom eller när man bara behöver något litet. Och Billys eller liknande känns ju inte så himla nyttiga. Visserligen är kanske inte de hembakade så mycket nyttigare men de KÄNNS bättre iaf! ;) Så vi passade på att göra lite extra att stoppa i frysen för framtida behov.


Den första är delad. Till vänster är det krossade tomater, fefferoni, champinjoner, rödlök, ost och skinka. På den till höger är det samma fast med köttfärs istället för skinka.


Nästa är det krossade tomater, ost, rödlök, svarta oliver, tonfisk och räkor på.

Och den sista är ännu en köttfärspizza!

Gott var det!

PS Degen är denna gången hembakad, men vi brukar oftast fuska med färdig deg. ;)

Recept om man vill göra egen deg till 3 pizzor:

50 g jäst
4 dl ljummet vatten
1 tsk salt
2 msk olja
1 l mjöl

Låt jäsa 30 min innan utbakning!

1 kommentar:

  1. Jaga inte på så du blir sjuk . Det blir jul hemma hos mamma i vilket fall !!

    SvaraRadera