"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 28 november 2011

Snö, måndagspromenad och miljövänlig julkalender!


Och så kom då äntligen snön! :D Moder jord lät oss vänta in i det sista, men på kvällen på första advent föll de första flingorna ändå till slut. Såååååå mysigt! Eftersom det hade spöregnat hela dagen och inte ens varit minusgrader de senaste nätterna, så var jag ganska säker på att allt skulle vara försvunnet imorse när vi vaknade. Men icke! Det låg minsann kvar! :)

Nu på eftermiddagen tog jag och några av mina härligaste vänner Moa och Ingo (hunden) en lång promenad på 1,5 timme. Det är tredje måndagen i rad vi gör det nu, och det är så himla skönt och mysigt! De här två filurerna gör att man älskar måndagarna! <3 Extra mysigt att gå och pulsa i den första snön också!

Ok. Nu ska jag berätta om en idé som jag haft i ett par veckor nu, som ni kommer att få ta del av! Jag har nämligen kommit på att jag ska ha en adventskalender här på bloggen. Så för varje dag från den 1 dec och fram till julafton kommer det att finnas en "lucka". Och varje lucka kommer att innehålla miljövänliga julklappstips! :D

Bra va?! Själv tycker jag att det är en brilliant idé! ;) Hoppas att ni också kommer att gilla den och få lite tips nu inför julens shoppingkaos! Jag läste någonstans att bara i Sverige beräknas vi i år omsätta över 60 miljarder kronor på bara julklappar! :O Så det skadar ju inte om några av dem är miljövänliga på något vis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar