"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 4 juli 2011

Fred och Kärlek!

Under några magiska dagar samlades jag och 49 999 trevliga människor i den tillfälliga lilla staden "Peace & Love". Jag kan inte beskriva med ord hur fina de här senaste dagarna har varit! Vilken underbar idé att skapa en festival med budskapet "Fred och kärlek" och temat "Mod, hopp och kärlek". Om vi ändå kunde ha det så lite oftare! Jag har inte sett en sur min, eller en otrevlig gest på hela festivalen!

Jag hoppas verkligen att min ekonomi tillåter ett återbesök nästa år! Och då har jag inte ens börjat prata om alla underbara band vi såg! Det som satte mest spår var Paulo Nutini, Deadmou5, Rebecka & Fiona och Lo-Fi-Fnk. Vi såg också Veronica Maggio, Movits!, Atmosphere, I blame coco, Bob Dylan, Håkan Hellström, The Ark, M.I.A., Ziggy Marley, Maja Alderin, Maskinen, Miss Li, The Strokes och Kings of Leon. Alla utom de två sista var riktigt bra!

Tyvärr missade jag några bra band också. Mest besviken är jag över Those dancing days som jag gärna hade velat sett! Hade också velat se mer av Movits! som jag bara såg de sista låtarna på. Lykke Li, Cunninlynguists, Timbuktu mfl hade jag gärna sett, men jag såg antingen på ett annat band, eller hade för trevligt för att ta mig ifrån det jag höll på med just för tillfället. Så jag är glad ändå!

Det roligaste med hela festivalen är att jag träffat så många vänner som jag inte träffar så ofta! Tack till alla er som var på festivalen och spred kärlek!! <3



















Har så många bilder så det blir ett album på facebook!! Kika gärna in där för att känna av stämningen! :)

Och till sist: Tack min älskade Jeppe för biljetten!! Den var värd mer än varenda krona! <3

2 kommentarer:

  1. Hej M,

    Tråkigt att du missade Those Dancing Days! Jag ville bara tipsa om att du nu på www.sverigesradio.se/gilla kan lyssna på vad Those Dancing Days gillar. Du kan även lyssna på gamla som nya klipp. Kanske hittar du ett klipp du hade glömt! :)

    Vänligen,
    Zu
    Sveriges Radio

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! :)

    SvaraRadera