"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 7 juli 2011

Rabarbersaft och olivbröd!


Idag har Jeppe varit och fiskat i Älvdalen hela dagen. Åkte kl sju imorse och han är fortfarande iväg. Fick en bild på en öring för en timme sen ungefär där det stod att de skulle tillaga sina fiskar och äta med knäckebröd och sen åka hem. Låter gott och mysigt! :)

Så jag har varit ensam hela dagen. Alla mina kompisar har antingen flyttat från stan, är bortresta eller jobbar. Så jag har suttit hemma hos Jespers mamma och pluggat lite på deras gräsmatta. Innan jag gick passade jag på att norpa lite rabarber. Och eftersom jag hade hela kvällen för mig själv och inte hittade något gott bröd i affären, tänkte jag att då kan jag väl lika gärna baka ett själv samtidigt som jag kokar rabarbersaft.



Så det blev ett olivbröd som jag bakade efter det här receptet: http://www.tasteline.com/Recept/Olivbrod_3



Och två flaskor rabarber och citronsaft som jag kokade efter det här receptet: http://www.kokaihop.se/recept/rabarbersaft-4



Imorgon ska det vara fint väder, och då hoppas jag verkligen att jag får ta mitt första dopp för sommaren! Tror att jag och en kompis som är ledig ska åka och lägga oss vid nån sjö och sola och badda! :)


Jeppe åker iväg på en lite mindre festival som heter Skanka loss imorn, så jag blir själv hela helgen. Jeppes föräldrar åker också bort så jag frågade om jag inte kunde få ha lite BBQ med mina tjejkompisar på deras veranda på lördag. Det fick jag ju såklart! Så nu hoppas jag bara att det är någon som är hemma och vill och kan!


Sen på måndag ska jag och svärmor iväg och plocka jordgubbar, och på tisdag åker vi iväg allihopa till deras stuga i Orsa! Blir lite minisemester för mig och Jeppe. Till och med Daisy ska få följa med! :) Ska bli mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar