"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

fredag 29 juli 2011

Små citroner gula - Kajsa Ingemarsson

Den här boken har jag lånat i pocketformat på sommarlån från Perstorps bibliotek. Den ingår som vanligt i min kurslitteratur men frågan är om detta verkligen är chick lit. Kajsa Ingemarsson själv hävdar att hon INTE skriver chick lit, och jag är beredd att hålla med henne. Men det beror på vad man anser är chick lit. Visst har den lite chick lit ingredienser, men jag skulle ju inte säga att det är en typisk chick lit. En vanlig drama/kärleks-roman skulle jag nog hellre kalla den.

Detta är min första bok av Kajsa Ingemarsson och jag vet att hon skrivit ganska många, så det ska bli intressant att se vad hon mer har skrivit för slags böcker. Just den här är en väldigt mysig bok som handlar om en tjej som jobbar som servitris i Stockholm. Vi får följa henne genom en rejäl livskris och även det hårda arbetet med att starta upp en ny restaurang. Precis som Marian Keyes så skriver Kajsa Ingemarsson lite djupare än den vanliga ytliga chick liten. Själv gillar jag både och! :)

Den här boken får 3+ av 5 möjliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar