"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 26 juli 2011

Soul Surfer


Det här är den sanna historien om en surftjej som får armen avbiten av en haj. Först när jag fick höra talas om filmen tyckte jag att det verkade vara en dålig spinnoff på Blue crush. Men den här filmen är något helt annat. Visst är det samma miljöer och mycket surfklipp, men storyn är en helt annan! Och filmen är ju sann, så det är nästan som att se en dokumentär! Fast med skådespelare. Lite samma känsla som Lords of dogtown, fast surf.





Bethany har precis blivit sponsrad av Rip Curl när olyckan inträffar. Hon var i början av sin karriär. Efter olyckan får vi följa hennes kamp tillbaka till surfen. Fast att hon miste 60 % av sitt blod och var riktigt nära att dö, så är hon ändå uppe på brädan igen redan en månad efter olyckan! Sjukt det! Den här filmen gör en både varm i hjärtat och våt om kinderna. Måste helt enkelt ses!




Den riktiga Bethany Hamilton. Tjejen som filmen handlar om. Hon var bara 13 år när hajen attackerade henne. Om jag var rädd för hajar innan så kan jag säga att nu vet jag inte hur jag ska kunna ta mig ut i vattnet igen.. :S Huh!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar