"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 20 juli 2011

Dagens blåbärsfångst!

Ingen vila ingen ro! :) Måste ut i skogen och fylla på vinterförrådet nu när det är högsäsong! Stället jag var och plockade på idag med Jeppes lillasyster var mycket bättre än det jag var på igår! Det bara dignade av stora fina blåbär vart man än tittade! :)



Dock inga kantareller idag. Verkar för torrt.


Men usch vilken chock jag fick när jag kom hem och insåg att istället för att ha varit i skogen igår och idag skulle jag ha suttit med näsan i min hållbart byggande bok inför uppgiften som ska lämnas in på fredag. Hade inte räknat med att det var över hundra sidor jag skulle läsa! Så nu sitter jag i klistret.


Min kropp löste krisen genom att ge mig akut feber och tung trötthet. Jag bäddade ner mig i soffan och sov och försökte förtränga mitt problem. Får ta tag i det imorn. O r k a r i n t e i d a g . . . . . . . . Känner mig helt slut i skallen och ska ägna resten av kvällen åt att läsa min chick lit. Det är nog det enda jag orkar med ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar