"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 21 juli 2011

Bergdorfblondiner - Plum Sykes

Den här boken har jag lånat på bibblan i Hässleholm och den ingår i min kurslitteratur i min chick lit kurs. Om ni har läst Sophie Kinsellas böcker om en Shopaholic så kan jag säga att den här boken påminner väldigt mycket om dom. Det är en riktig "chic" lit bok. Mina tankar dras också till Paris Hilton och det gänget och även de fiktiva personerna i serien Gossip Girl. Boken handlar om en tjej och hennes kompisar som lever det glada livet i New York. Alla är riktiga societetsbrudar och alla är mer eller mindre stenrika. Det är mycket glitter och glamour och man får verkligen kika in i en värld helt olik sin egen.

Plum Sykes, författarinnan, bor i New York och jobbar som redaktör på tidningen Vouge. Så det känns som att hon vet lite vad hon skriver om. Boken handlar om en tjej som omnämns som Moi, och hennes många misslyckade förhållande med killar. Inga vanliga killar heller. Riktiga rikemän och prinsar och allt vad det är hon träffar på. Till slut hittar hon sin riktiga kärlek (en som verkligen bryr sig om henne och verkar högst normal jämfört med de andra knölarna), och boken får ett lyckligt slut. Precis som jag vill ha det! :)


Gillade faktiskt den här boken väldigt mycket och den får en 4a av 5 möjliga!

2 kommentarer:

  1. Ta med den hem !

    SvaraRadera
  2. Ja det lär jag göra för den ska vara tillbakalämnad idag. I Hlm. Försökte låna om den genom internet men det gick inte för antagligen hade nån annan reserverat den.. :( Så nu blir det väl böter också! :S

    SvaraRadera