"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 11 juli 2011

Dagens fångst!



Är det inte UNDERBART med sommar?! Idag har jag och svärmor varit och plockat jordgubbar. Tror jag fick ihop ca 4 kg (ca 8 liter) som kostade 120:-. Sen köpte jag färdigplockad lök för 10:- och 2 kg färskpotatis för 16:-. Alltihop gick på 146:-! Det tyckte jag var billigt!


Ska frysa in det mesta, men lite får följa med färskt till Orsa och lite ska jag göra saft på. Det som ska in i frysen ska jag ha till smoothiesar! :) Mmm gott!


Imorn åker jag, Jeppe och Daisy till Jeppes föräldrars gård i Orsa! Jeppes mamma ska också åka dit. Det blir lite minisemester. Vi ska plugga mycket, men gärna i solstolen om vädret tillåter. ;) Sen ska vi laga en massa god mat och dricka vin och Jeppe ska fiska. Daisy ska få gå ut på upptäcksfärd i sin sele och sitt koppel! Hoppas på soligt och varmt väder!

2 kommentarer:

  1. Ha en jätteskön semester. Det är du värd ! Älskar dig ! Mamma o Pappa

    SvaraRadera