"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

fredag 22 juli 2011

Oslo vad händer?

Nu har det onda även kommit till oss i Norden säger de på nyheterna. Skickar en stor tanke åt alla mina vänner och alla som jag inte känner i Oslo. Vilken fruktansvärd dag detta är. Eftersom jag bott i Oslo men däremot inte varit i Sthlm mer än max 10 gånger i hela mitt liv, så ser jag mer Oslo som min huvudstad och det gör ont i mitt hjärta att se bilderna från all förödelse.


T.o.m. flygtågen som jag tog ut till Gardermoen varje dag när jag jobbade där har idag varit avstängda under en tid då de trodde att en bomb låg på spåret. När sådant som ligger en så nära blir utsatt för sånt här blir man riktigt rädd! Och tänk bara på alla mina kompisar som är kvar där! Åh jag hoppas bara att alla mår bra. Än så länge verkar inte så många vara döda iallafall. Men många skadade. Usch!


Glad att jag inte skickat dit min lillebror ännu iallafall. Men förmodligen ska han åka dit och jobba i höst. :S






En liten uppdatering av mitt eget liv: Fick in den där uppgiften i tid idag utan att ha läst de 100 sidorna i boken. Puh. Tänkte åka till Skåne över helgen men blev hemma. Kände att jag behövde få lite plugg gjort. Snart är sommarkurserna slut så jag måste sätta fart. Jeppe är bortrest över helgen så jag är ensam hemma. Bilen är utlånad också, så jag är ganska strandad. Vilket betyder att jag kommer att få mycket plugg gjort. Utmärkt!


Återigen. Alla mina tankar är just nu hos alla drabbade i Norge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar