"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 13 juli 2011

Första dagen i Orsa!


Åkte till Orsa ganska sent igår. Var inte framme förrän 20. Svärmor hade gjort hemgjorda pizzor som vi avnjöt med ett gott glas vin. Imorse blev det lyxfrukost i det fria!


Daisy har fått vara ute och röra på fläsket en lång stund idag! Hon går så fint i sitt koppel! :)


Ligger på soldäcket och njuter av att vara ute!


Lunchar med rester från gårdagens hemlagade pizzor!


Till kvällsmat lagade jag bulgursallad med currysås och stekta kycklingfiléer. Currysåsen gör jag med lite vatten och mjöl som redning och sen creme fraiche och massa curry (från vanlig kryddburk) + lite andra kryddor som man kan ta efter behag.

Det här är en av mina favoriträtter! Dels är den ganska nyttig, dels är den lätt och snabblagad och sen är den dessutom sjukt god! :) Dagens bulgursallad blev en av de bästa jag gjort! Koka bulguret tillsammans med grönsaksbuljong. Skiva och stek på några färska champinjoner. Blanda ihop bulgur, champinjoner, halva coctailtomater, lite hackad salladslök, en skvätt olja och avsluta med att pressa en halv citron över. Pynta med lite basilikablad! Mums! :)

På gott och ont blir det nog mycket mat den här veckan när jag är i Orsa! :) Jag njuter av livet, och det innebär för mig att vara i naturen, slappa och äta massa god mat! :)
Lägg till bild

1 kommentar:

  1. Ser fint ut. Tror att det slutade på 15 sms. :-)
    Mamma

    SvaraRadera