"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

fredag 15 juli 2011

Livsnjut i Orsa! (Andra dagen)

Det var meningen att jag skulle bildblogga hela minisemestern, men när regnet kom så gick det för segt att ladda upp bilder på stugans mobila bredband.. :) Så nu lägger jag upp i efterhand istället! Här är lite bilder från dag 2 som var helt underbar med sol och värme hela dagen!

Vi började med att åka till den här mysiga lilla tjärnen och bada och sola!




Solning kombinerat med plugg..... check! :)



Sen blev det riktigt svensk kvällsmat. Sill och nypotatis! :)



Daisy har varit så duktig hela semestern! Legat som en liten hund i sitt koppel och njutit av att vara ute!



Finns något bättre än att äta ute?!



Mums!! Vi hade också stekt Jeppes egenfångade rödingar men de var så goda så de tog slut innan jag hann ta kort! :)



Mmmmm.. Mina egenplockade corona-jordgubbar till efterätt, med lite vaniljglass!



Efter maten gick jag och svärmor ut en sväng och skulle leta kantareller. Hittade inga, men blåbär fanns det gott om. Dock fanns det också gott om superstora myggor, så vi stod inte ut, utan fick gå hem nästan tomhänta.



Här syns stora huset från "baksidan".



Inne i lillstugan där vi bodde, hade Daisy parkerat sig på kylskåpet. ;)




Tror nog att detta var en av sommarens bästa dagar! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar