"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 4 februari 2010

Second hand runda med Alma!

Har varit Falun runt idag och fyndat i dom flesta second hand och lant butiker. Det har varit sjukt kul! Falun har en massa väldigt bra små butiker. Här ser ni resultaten:


Badlåda ny 75 kr. Nyckelhängare ny från Gruvgatan 13 95 kr, 2 gamla trådrullar 20 kr/st från Slaggatan, spetsar 15 kr/metern från Marinas hemtextil.


Kruka 30 kr från Myrornas, ljusstake 20 kr från Myrornas och sockerskål 10 kr från Ta till vara.


Tekoppar med tefat 10 kr/st. Två från Myrornas och en från Ta till vara. Dessa ska jag ha till min udda shabby chic rosservis!


Stuvbit från Gruvgatan 13 10 kr, bricka från Ta till vara 25 kr. Brickan ska jag måla om i vitt och stuvbiten ska jag ha till mina syltburkar i sommar!



Kakburkar 5 kr/st från Ta till vara. Dessa ska jag måla om och pyssla lite med. Ni får se resultatet i framtiden!



Lite olika böcker från Ta till vara och Myrornas. 10-20 kr/st.



Sist men inte minst mitt bästa fynd för dagen! En helt sproilans ny kokbok! 20 kr fick jag ge för den. Sen gick jag till en bokaffär och tittade vad den kostade där. 169 kr. Vilket kap!



Alltså idag öppnade sig en ny värld för mig. Böcker på second hand! Jag har ju sett dom förut men dom har sett så tråkiga och ointressanta ut, men idag började jag titta lite närmare på dom. Och shit, jag skulle kunna köpa hur många som helst! Dom är ju så billiga också. Annars brukar jag låna mycket på biblioteket, ni vet för att vara miljövänlig och så där. Men det här är ju lite roligare för då kan man ju behålla böckerna också och ändå så kostar dom inte så mycket. Är på jakt efter floror men det hittade jag ju förståss inte en enda.


Men jag fick ju så mycket annat idag så jag är sjukt nöjd! Alltihop gick loss på runt 400 kr. Men då var det ju två nya saker som var lite dyrare. Så second hand grejjerna blev väll drygt 200 kr. Schysst tycker jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar