"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans dag!


Idag är det alla hjärtans dag! Och jag tycker att denna dagen handlar om att göra något riktigt mysigt ihop! Inte ge varandra presenter och köpa nallar som ändå bara slängs bort utan försöka ha en dag att minnas. Många säger att man kan visa sin kärlek till varandra varje dag och att man inte behöver någon speciell dag till det. Och det stämmer väll till viss del. Men även om man visar varandra kärlek varje dag så skadar det väll inte med en dag när man visar det lite extra? Jag tycker iallafall att det är mysigt!

Och eftersom min karl har varit bortrest dom senste två åren på alla hjärtans dag så fick han stå för underhållningen idag! Det blev en mysig frukost som var klar när jag vaknade imorse och sen blir det restaurang och bio ikväll. Själv har jag bakat en tårta och köpt en fin blomma! Äntligen fick jag använda mitt nya second hand tårtfat! Det tyckte jag var en ganska miljövänlig alla hjärtans dag faktiskt! Förutom att blommorna kom från Thailand. Ajajaj smäll på fingrarna. Jag ska inte göra om det men jag tyckte dom var såå fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar