"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 16 februari 2010

Gudomligt bröd!

Är ni som jag trötta på alla tråkiga gamla bröd i affärerna som bara lägger sig som en degklump i magen? Jag har tröttnat ur totalt på bröd och äter oftast knäckebröd till frukost istället. Men ibland blir man ju så sugen på lite rostbröd och då brukar jag varva lite med det. Men oftast slutar det med att man längtar tills brödet tagit slut så man blir av med det.

Dock inte den här gången! Jag hittade en ny sorts bröd på Maxi som hette Frökorn från Fazer. Det såg himla gott ut och på utsidan stod det att det var gudomligt att rosta. :) Jo visst tänkte jag vi får väll se. Men jag kan inte annat än hålla med! Det är så gott så man kan inte sluta äta det. Jag brukar vilja ha något exklusivare pålägg än ost men i det här fallet räcker det gott och väl, för brödet är så gott i sig och smälter ihop med osten på ett, ja, gudomligt sätt.. :)
Och dessutom tycker jag att alla bröd brukar innehålla en massa skit som inte behöver vara där. Men enligt innehållsförteckningen ingår endast dessa ingredienserna i Frökornsbrödet: Mjöl (vetemjöl), vatten, havregryn, linfrö, majsflingor, vegetabiliskt fett, sirap, jäst, hirsfrö, solroskärnor, salt, vetegluten, malt av korn, ättika och socker. Hyfsat bra lista tycker jag!

Så vill ni pröva ett nytt gott bröd rekommenderar jag verkligen detta! Annars är det ju kul att baka själv om man har tid till det!

2 kommentarer:

  1. Nu är det dåligt med inlägg tycker jag!!!
    Nu har vi smakat den kyckligkryddan också, den var fin, tack för den!!

    SvaraRadera
  2. ja de e mycket nu förstår du.. ska försöka hinna med ett imorn.. va bra!

    SvaraRadera