"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

lördag 6 februari 2010

Nya vinterskor?



Tyckte att jag behövde ett par nya vinterskor, då jag dom senaste vintrarna endast använt gympadojjor. Men man är ju fattig student så kan man spara in lite pengar så gör man gärna det. Och då kom jag att tänka på att jag fick ärva ett par gamla stövlar av min mormor som hon själv har haft om vintrarna för ett tag sen. Jag var lite tveksam till en början men när jag nu letade fram dom från längst in i garderoben så tyckte jag dom var riktigt schyssta! Tog ut dom på stan en runda och dom passar perfekt! Till och med Jeppe min pojkvän tyckte att dom var snygga. Och jag och Alma hittade ett par väldigt lika på HM, så dom är ju riktigt trendiga! Lite skönt slitna på dom rätta ställena.

Så dagens tips blir: åk hem till mormor eller farmor och se om hon har några gamla schyssta vintage stövlar! Billigt och miljövänligt! Hittar du inget där så finns det säkert några billiga original på second hand. Tänk på att det var ofta bättre kvalité förr. Så du kanske hittar ett par skor som håller riktigt länge! Jag känner mig iallfall stolt när jag promenerar gatorna fram i mormors stövlar! Sist jag var hemma ville hon att jag skulle ta hennes gamla pälskappa också. Men där går nog gränsen. :)

5 kommentarer:

  1. va fina dem var!!! Ida

    SvaraRadera
  2. Ida.. tycker du det på riktigt eller är du ironisk? jag väntade mig en salt kommentar från dig faktiskt.. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte dem var fina på riktigt!!! Jättefina!!!

    SvaraRadera
  4. tack! vad glad jag blir! :)

    SvaraRadera
  5. det var det lilla!!!

    SvaraRadera