"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 22 februari 2010

Fynd från Skåne!

Jag och mamma hann ju såklart med en runda på Förmedlingscentralen i Tyringe. Här är helgens fynd!


Porslinsbehållaren för potatismjöl kostade 45 kr. Den söta lilla "vad man nu ska kalla det" såssnipa, kastrull, tevatten eller vad det nu är meningen att man ska ha det till kostade också 45 kr. Planteringskrukorna norpade jag i mammas källare.

Här ska det bakas! :) Hjärtformen och pajformen hittade jag också i mammas källare. Brödformen kostade 10 kr på Förmedlingen. Vispen är jag SJUKT nöjd över! Våga vägra elvisp! :) Och det här är ju schysstare än en vanlig visp som man vispar för hand med! 65 kr kostade den, men det var den värd! Är det någon som vet vad tången ska vara till? Jag tyckte det såg ut som att den kunde vara bra till något.

3 kommentarer:

  1. köttbullstång kanske!!

    SvaraRadera
  2. ja det trodde mamma och daffy också.. :) kan det vara det?

    SvaraRadera
  3. Det är en köttbullstång, något jag letat efter länge så om du vill sälja den så finns det en köpare här.

    SvaraRadera