"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 3 mars 2013

Dag 4 på studieresan. Rundtur i Valga/Valka!


Idag fick vi som tur var sovmorgon och skulle inte iväg förrän elva. Vi åt frukost hemma som vi köpt kvällen innan. Sedan samlades vi och tog en guidad tur i bilarna runt Valga/Valka. Här är en gammal kyrka som jag tror var från 1800-talet.


Här ser vi ett av kommunhusen som även fungerar som turistbyrå. 


Valga är en väldigt brokig samling av gamla och nya hus. De gamla husen är jättevackra även om de är slitna och nötta!


Vi gick förbi en något suspekt bar.... ;)


SÅ fint gammalt hus!!


Här är kyrkan från en annan vinkel.


Här är den äldsta byggnaden i stan och den är också en antikhandel som jag tänker besöka i veckan! Hoppas på att kunna fynda något fint där!


Huset från en annan vinkel.


Här har vi lite deprimerande höghus som inte är så vackra.


Här syns det vart gränsen mellan estländska Valga och Lettländska Valka går. Rakt igenom stan.


Här är vi vid järnvägsstationen som byggdes på 1940-talet.


Inuti järnvägsstationen.


Högt i tak!


Gammaldags och vackert!

Många gröna gamla nötta hus, som är väldigt vackra.

Efter rundturen åkte vi hem och tog det lugnt ett par timmar och sen åkte vi iväg och åt sen lunch/tidig kvällsmat på en pub. Glömde ta kort därifrån. Efter det handlade vi och sen åkte vi hem igen och tog det lugnt. Och nu har jag uppdaterat er om hela resan hittills så imorgon får ni fortsättningen! :)

Btw så mår jag bättre i magen idag och har ingen feber. Är dock lite förkyld och trött. Men nu ska jag sova så jag är pigg till imorgon! :)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar