"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 12 mars 2013

Dag 10 på studieresan. Sightseeing i Tallin och hemfärd!


I lördags var sista dagen på resan och då passade vi på att se Tallin i dagsljus innan vi drog hem. Notera att vi offrade vår sovmorgon för att gå upp och kolla på staden. Vi sov bara 4 timmar den natten. Men sova kunde man ju göra när man kom hem! :) Vi gick mest runt i gamla stan eftersom det är finast där. Det fanns många fina portar som den på bilden ovan.


Många fina gamla hus i många olika färger! :)


En gullig liten rådjurskidsstaty alldeles ensam i en liten park.


En av de många fina kyrkorna!


Club Hollywood som vi var på natten före! :)


Jag och en gullig liten sotargubbe! :)


Fina gamla gränder!


En mur med torn som löpte runt gamla stan.


En anna kyrka! (Tror jag, eller så är det samma sedd från ett annat håll..) ;)


Kvarlämningar från den ryska tiden! 


Efter sightseeingen begav vi oss till flygplatsen där vi lämnade tillbaks bilarna. Till min stora skräck skulle vi få åka ett litet propellerflygplan hem! Det var jäkligt skumpigt när vi skulle landa kan jag säga! Hua!


Ett tårfyllt farväl på Arlanda när våra vägar skildes åt! Det var skönt att vara hemma efter en intesiv vecka med lite sömn, mycket aktiviteter, dålig mat och en del alkohol, men samtidigt supertråkigt att lämna alla nya vänner! Det är nackdelen med att studera på distans. Men jag är så himla glad att vi gjorde denna resan och att skolan gjorde det möjligt för oss rent ekonomiskt och praktiskt! TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar