"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 9 mars 2011

Skynda fynda på A-store!!


Just nu har http://www.a-store.nu/se/ 50% på ALLT i sitt sortiment!! De ska nämligen lägga ner sin affär och därför har de nu slutrea. Jag fick mailet från dom idag och vill man fynda får man nog skynda sig för jag kan tänka mig att det tar slut snabbt!

De har bara naturliga, ekologiska och miljövänliga produkter. Liknande min favoritaffär jordklok som jag tipsat om tidigare. Jag brukade handla från den här butiken förr men nu har jag inte haft råd på ett tag. Och min budget tillät egentligen inte att shoppa något nu heller, men va fasen. Ett sånt här bra erbjudande får man inte varje dag! Så jag shoppade för 640:- men betalade bara 320:- + 49 kr i frakt. (Ju mindre man handlar desto lägre frakt kostnad blir det). Det här shoppade jag:

Fuktkräm till ansiktet från Faith in nature (med lavendel och aloe vera) skulle kostat 116:-, jag betalade 58:-.

Älskar min ansiktskräm från Rosenserien som jag fick i julklapp av Jeppe, men den kommer ju att ta slut nån gång och den kostar närmare 300 kr och det vet inte jag om jag kommer ha råd med. Så jag testar denna så länge!

Hårskum från Finn och Gunnar, skulle kostat 102:-, jag betalade 51:-.

Jag gillar att ha volym på mitt hår och använder därför en hel del skum och spray. Vilket inte är så miljövänligt. Och därför har jag prövat Laveras miljövänliga skum o spray som bl a innehåller öl. Men jag gillar det inte alls, man känner sig smutsig i håret och det luktar illa. Därför passar jag på att pröva ett nytt miljövänligt hårskum nu när det ändå var så billigt! Hoppas att detta är bättre! :)



Lip balm från Angels spa med mörk chokladsmak, skulle kostat 35:-, jag betalade 17,50:-

Jag är beroende av läpp balsam och det kan man alltså aldrig få för många av. Särskilt inte när de är så billiga! :)




Tvättgel med calendula från Lavera, skulle kostat 109:-, jag betalade 54,50:-.

Har aldrig haft en ekologisk rengöringskräm för ansiktet, men har länge tänkt att jag ska köpa en när mina gamla tar slut. Nu har dem inte tagit slut än, men det skadar ju inte att ha en på lager. :)



Repair hårkur med rosmjölk från Lavera, skulle kostat 115:-, jag betalade 57,50:-.

Har länge velat ha en ekologisk hårkur, men det har liksom inte varit först på prioriteringslistan på sistone om man säger så. Hoppas nu bara att denna är bättre än deras skum och spray!



Hårfärg från Tints of nature (Rich copper brown), skulle kostat 165:-, jag betalade 82,50:-.

Det här märket färgar jag alltid mitt hår med. Har gjort det i ca 2 år. Jag tycker att det är jättebra! Men jag brukar inte ha den färgen som jag köpte nu, utan den på bilden nedanför! Så vi får väl se hur detta blir nu då. Den jag brukar ha fanns inte. Men det kan ju vara kul o pröva nått nytt! Jag färgade håret i en liknande ton förr i tiden innan jag började färga det mörkt så jag tror nog att jag kommer gilla det. Bara det inte blir alltför rött!


Den här färgen är den jag brukar använda. Jag köpte från början min hårfärg på nätet. Men sen upptäckte jag att den finns på min lokala Life-affär här i Falun och sen dess har jag köpt den där. Då slipper man ju betala frakten.

Det var det jag fyndade! :) Hoppas att ni också kan fynda lite! Det är ju ett extra bra tillfälle att pröva något nytt! För det är ju ofta så att man inte vågar pröva någon ny ekologisk produkt, eftersom de är så dyra och så vet man inte ens om man blir nöjd med den, och då är det bortkastade pengar. Men nu blir det iaf inte lika bortkastade pengar, om man nu får nåt man inte gillar alls! Hårfärgen kan jag iaf rekommendera. Den är jättebra!

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du sparar dina pengar din fattige student ! :) Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. ja det är ju precis det jag gör! :) jag sparar ju dem i längden.. det kallas att investera mamma.. :)

    SvaraRadera