"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 8 mars 2011

Kill-fenomen..


Varför gör karlar så här? Bara trampar av sig kläderna i högar där dom står och sen får de ligga kvar där i flera veckor om man inte säger åt dem att ta upp dem.

Jag har förstått att detta fenomen är ganska vanligt även i andra hushåll?

För övrigt så hade jag en riktigt produktiv dag igår. Gick upp kl åtta för att jag trodde jag skulle ha lektion då, men den var flyttad till idag istället. Så jag fick färdigt två skoluppgifter, läste till tentan, ringde och bokade tid för studiebesök på reningsverket på torsdag, diskade i två omgångar (hade inte diskat sen i fredags), tvättade, bytte lakan, fyllde i de lättaste på stipendieansökningarna och sökte 16 st sommarkurser (för att vara på den säkra sidan). :)

Idag fortsätter det med lektion mellan 8-11.30 som jag nu klarat av, jag har vikt tvätten från igår, ska tvätta mer, diska igen, plugga, fixa resten av stipendierna och Daisy ska till veterinären kl 14.20 och klippa klorna. Sen skulle vi behöva åka o lämna av alla loppisgrejerna som fortfarande ligger kvar i bilen och handla och jag behöver ringa o fråga om sommarjobb.

Ja här är det sannerligen fullt upp! Förresten så såg vi Black Swan i söndags, men jag tyckte faktiskt inte att den var särskilt bra alls. Den var för konstig och ganska tråkig faktiskt. Jag förstår ju varför den fick Oscars men, nä det var absolut ingen film jag kommer att se om.

1 kommentar:

  1. Karlar är ett släkte för sig ! Det måste du lära dig Mickan. Kram Mamma

    SvaraRadera