"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 3 mars 2011

Citronlax med bulgursallad och avocadodressing!


Det här receptet har jag länge velat pröva, men det rätta tillfället har inte infunnit sig, förrän idag! :) Fast det var faktiskt Jeppe som lagade det! Han är så duktig! Han blir bara bättre och bättre på att laga mat och lär sig hela tiden nya grejer. Och jag kan säga att detta var det godaste jag ätit sen han lagade sin regnbåge med citronsås i höstas. Jag älskar citron! Och jag älskar lax, dill, persilja, avocado, vitlök och typ allt som ingår i den här rätten! Alla mina favoritingredienser!

Bulgur hade vi aldrig prövat innan men det var faktiskt jättegott och fräscht. Den här rätten var perfekt. Supergod, nyttig och man blir lagom mätt på den! Rekomenderas varmt! Det ska gå att klicka på bilden så att den blir större så att ni kan läsa receptet. (Så slipper jag skriva av det och lägga upp det.) Ser ni inte så fråga mig så kompletterar jag! Ps vi bytte ut gräddfilen mot turkisk yoghurt för det hade vi hemma. Och vi hade två avocado istället för en!

Receptet kommer från den här boken, som jag hittade på second hand förra året!

Så här såg det färdiga resultatet ut! Det blir ju aldrig lika fint som i boken, men det smakade desto bättre! Mums! :)

1 kommentar:

  1. Nä kan inte läsa från bilden. Men kan få receptet sen. Det ser verkligen gott ut. Kram mamma . Duktig kille 1

    SvaraRadera