"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 6 mars 2011

Burlesque och True grit!



Måste bara dela ut två filmtips såhär på söndagskvällen! I fredags såg vi Burlesque och den var faktiskt riktigt bra måste jag säga. Tyckte den verkade lite cheesy men kände ändå någonstans på mig att jag skulle gilla den. En blandning av Coyote Ugly och Molin Rouge skulle man väl kunna säga. Cher känns ganska överflödig men Christina Aguilera gör en riktigt bra film! Vartenda hår på kroppen ställer sig upp så fort hon öppnar munnen för att sjunga. Det här är en film som jag kommer att se om många gånger! Riktigt ögon och öron godis! :)




True grit såg vi igår och den var riktigt bra den också faktiskt! Jag älskar cowboy, indian och sjörövar filmer och det här är en klassisk cowboy/western rulle. Min familj tittade alltid på Familjen Macahan förr i tiden och denna filmen för tankarna till den serien. Den lilla tjejen är riktigt bra och hon är bara 14 år gammal! Helt klart sevärd!

Nu ska vi kolla på Solsidan och sen ska vi se Black Swan. Den har jag hört ska vara riktigt bra!

Trevlig söndagskväll på er! Kram!

1 kommentar:

  1. Nu måste vi ju oxå titta på dessa filmer. Pappa har ju länge velat se Burlesk men det har inte blivit tillfälle. Kram Mamma

    SvaraRadera