"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 14 mars 2011

Kelda toscansk tomatsoppa!


Ett litet mellanmålstips! Ok den här är tyvärr inte ekologisk, och färdigmat brukar inte vara något för mig. Men jag har haft så fullt upp med plugg o annat på sistone så matlagning som brukar vara en glädje har blivit det värsta på hela dagen. Särskilt mellanmålen då! Jag har helt enkelt inte tid till att stå och laga mat. Men äta måste man ju och nu har jag hittat denna soppa som för att vara färdig mat är riktigt, RIKTIGT god! Inte en massa överflödiga ingredienser heller:

Grönsaksbuljong, tomat 23%, grädde, tomatpuré 15%,
grillad röd paprika, grillad zucchini, aubergine,
modifierad stärkelse, socker, salt, vitlök, svartpeppar,
timjanextrakt, vitlökspulver, chilipeppar. Salthalt 0,8%.

Det enda jag inte vill ha är sockret. (Den modifierade stärkelsen låter ju konstig också, men jag kan tänka mig att det är maizena eller något liknande, så den är nog inte så jättefarlig.)

Soppan tar inte ens 5 minuter att värma upp på spisen eller i micron och den räcker till 2-3 portioner. Avnjuts med en knäckemacka med ost och avslutas med en frukt! :)

Bon appetit! ;)

1 kommentar: