"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 23 mars 2011

Det börjar våra sig! :)

Bjuder på lite bilder från de senaste dagarna! Här är en av de tjejer jag gillar bäst i hela världen; Moa! :) Vi åkte lite bräda i strålande solsken hela söndagen. Dagen var underbar, förutom att Moa ramlade hårt och slog sig 2 gånger.. :(

Jag o Jeppe stannade kvar efter stängning och hajkade en box, vilket resulterade i att jag lärde mig ett nytt trick! :)


På måndagen kom svärmor på oväntat besök och hade lite fika med sig! Då passade jag på att bjuda på te o kaffe med min fina rosservis!

Mina ekologiska produkter kom med posten förra veckan och jag har hunnit pröva både skummet, ansiktskrämen, ansiktstvätten och läppsylet, och jag gillar allt utom den sistnämnda som är lite grynig!

Idag har jag äntligen tagit mig tid att plantera! Det blev rosmarin, tomater, gräslök, dill, basilika och så passade jag på att plantera om mina smultron som är kvar från i somras! Och Jeppe provade att plantera en vitlöksklyfta som börjat växa. Vi får väl se om det blir något! :)

Ska också plantera två sorters persilja, men fröerna skulle först ligga i blöt i 2-3 dagar. Och sen ska jag prova att sätta ett citronfrö också! :) Som ni ser så är det ganska många krukor och jag har inte så jättemycket plats i lägenheten. Men jag har hittat en jättefin smart sak på Plantagen som jag ska köpa om Jeppe godkänner. Och då kommer platsproblemet till viss del lösas! Spännande va? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar