"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 6 mars 2011

En lönsam helg!


Vi var ju som sagt på loppis igår, och det var riktigt kul! Dock hade vi nästan lika mycket saker med oss hem som vi hade med oss dit.. Men vi fick ändå ihop 1100:- tillsammans! Och jag som trodde att Jeppe skulle sälja mer än mig, men jag fick nästan alla mina kläder sålda för ganska bra pris också! Jag sålde för 538:- och Jeppe för 560:- Men vi vill ju bli av med resten också så vi åker nog dit en gång till nästa gång det är löning!

Bilen var overloaded!


Den här bilden är från allt vi hade rensat ut i lägenheten. Den första är från det som vi hittade hemma hos Jeppes föräldrar!


Så här såg det ut på loppisen! :)

Så igårkväll firade jag o Jeppe med att gå ut på restaurang och sen gå hem o mysa med chips, dipp, ben o jerry glass (första gången vi köpte det) och en bra film. Riktigt mysigt för Jeppe brukar alltid vara borta på lördagskvällarna annars!

Idag tog vi en välbehövlig sovmorgon och sen tog vi oss ut i backen för första gången på länge (för min del iaf). Det var riktigt skönt att komma ut o röra på sig i friska luften! Och jag har dessutom sålt min gamla saxofon från skoltiden idag! 2500:- fick jag till slut för den. Den har ju stått still i 10 år nu och jag vet inte riktigt vilket skick den är i. Har försökt sälja den för ett högre pris innan men det har inte gått. Men nu fick jag alltså till slut den såld! Ka-ching! :) Så den här helgen har jag fått ihop ca 3000:- till min o Jeppes resa! Jippie!! :)

Hoppas ni haft en bra helg! Kram på er!


2 kommentarer:

  1. Ja ibland har man bås i tofflorna ! :) Fast tyckte nog det var lite onödigt att festa loss på chips o GLASS !!!!!!! :)
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  2. ja den var inte SÅ god faktiskt! inte värd 50 spänn iaf! och jag börjar tro att jag inte ens tål glass..

    SvaraRadera