"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 24 januari 2011

Bibblan briljerar!


Vad glad man blir när man kan spara pengar! För första gången sen jag började plugga har jag hittat en av böckerna från min kurslitteratur på biblioteket. Den skulle kostat mig 285 kr på Adlibris, men nu fick jag låna den helt gratis istället! Och jag är ganska säker på att jag kan ha den hela kursen, även om jag måste låna om den varje månad, för det verkar som att jag är den första som har lånat den. Det riktigt knakar i pärmen när man bläddrar i den och då vet man att den är ny.


Naturvårdsverket har en serie med böcker som heter Monitor, vilken denna boken ingår i. Den här serien är riktad till alla och är inte så tung att läsa. Faktiskt väldigt lättläst, och det bästa; den är på svenska. :) Så är du intresserad av att lära dig mer om miljö på fritiden så kan jag rekommendera de här böckerna!


Jag har även (genom skolan) läst den här boken som ingår i samma serie och den är jättebra. De har väldigt mycket färgbilder och kartor och diagram vilket gör det roligare att läsa och mer lättsmält.


1 kommentar:

  1. Vad bra då sparar du ju dom pengarna. Kram Mamma

    SvaraRadera