"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

fredag 4 februari 2011

Happy days!

Hejje!


Nu var det ett tag sen, fy på mig! Men jag har haft fullt upp med annat och i mina ögon är det ett bra tecken om man inte har tid att sitta och nörda vid datorn varje dag. :) Sen sist har Jeppe kommit hem från Japan :D, vi har varit på 25 årsfest, jag har skrivit ett stort arbete om källreduktion och tvättmedel och sen har jag slängt ut julen och julgranen och inrett med lite nya dukar, gardiner och blommor.


Men jag har också hunnit med att laga bra mat, gå ut och gå sköna promenader och igår var jag och Jeppe och simmade. Det var sååååå mysigt! Jag älskar att åka o bada en ruggig kväll, och bara simma längd efter läng efter längd.... Och sen bastar man och efteråt drar man på sig mjukisstället och drar hem o myser ner sig i soffan. Mmmm mm! :) Har alltid gillat att simma, men har på sistone vart lite rädd för badhus eftersom jag lätt får urinvägsinfektion. Men nu struntar jag i det och kan gärna tänka mig att simma en dag i veckan. 23 kr kostar det för studenter! Det har jag o plånboken tillsammans kommit fram till att vi har råd med. :)


Och idag har det toksnöat med jämna mellanrum, vilket passar mig perfekt! För i helgen blir det snowboard för hela slanten! :) Hittade en ny snowboardtjej i min ålder i lördags på 25 års festen och det ska bli riktigt roligt att lära känna henne och åka med henne!


Just ja, jag har ju träffat min gamla vän Linnea också! Vi lärde känna varandra i Sälen och har hållt kontakten sen dess, men tyvärr ses vi inte så ofta. Så det var jätteroligt att träffa henne och hennes nya kille från Birmingham. Fick man öva på engelskan också. :) De träffades i Australien där de båda nyss vart o jobbat och rest runt i nästan ett år. Riktigt mysigt. Vi åt på en kina restaurang som jag just upptäckt här i Falun som har riktigt god mat (särskilt currysåsen!). Vet inte vad den heter, men det är den där vid djuraffärn.


Yes, yes det var lite uppdatering av mitt liv det, om det nu är någon som tycker att det är intressant. :) Ikväll ska jag o Jeppe käka middag o ta en öl på stan med hans föräldrar. Fredagsmys! :)


Hoppas allt är bra med er! KRAM!


Det här åt vi när vi kom hem från badet igår. Ekologiskt råris, laxgryta med matlagningsgrädde, dill, hummerfond och lite broccoli till det. Riktigt bra mat när man vart iväg o "tränat".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar