"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 16 januari 2011

Ensamt!

Hej!



Ja då var man hemma i Falun igen! Har haft en sån himla bra vecka med familjen i Sälen! Jag pluggade ju fram till onsdagen då jag hade miljötenta, som jag två dagar senare fick reda på att jag klarade! :D Skönt att bli av med det! Sen hade jag några underbara åkdagar med jättebra åkförhållande (förutom sista dagen som var i kallaste laget). Har inte hunnit eller haft råd att åka något hemma så det var verkligen kul att finna åkglädjen igen!



Men nu är det verkligen inte kul att ha kommit hem. Jag fick ju träffa Jeppe igårkväll och imorse, men sen stack han till Japan för två veckors skidåkning. Och jag som är van vid att ha hela familjen runt mig. Det är SÅ tomt och tyst här hemma nu! Jag gillar det inte! Och så har det regnat hela dagen. Inte ok. Och jag avskyr när mina närmaste åker så långt bort för jag går bara och oroar mig hela tiden. :/



Men på ett sätt ska det bli skönt att vara själv, för jag kommer få väldigt mycket plugg gjort. Men det som är tråkigt är att jag är så luspank så jag vet inte vart jag ska bli av. Vill ju bara åka bräda hela dagarna nu, men jag har inga pengar att åka för och nu regnar det ju också! Visserligen är det kul att åka när det är plusgrader (dock inte när det regnar), men sen när det fryser på igen så blir det ju stenhårt i backen, och det är inte kul. Då slår man sig bara hela tiden.



Men vi får hoppas att det kommer lite mer snö när det blir frysgrader, för då blir det mjukt och fint igen! Mitt uppdrag nu när Jeppe är borta är att försöka få ihop pengar till ett säsongskort här i Källviken. Vet inte riktigt hur det ska gå till för jag har inte ens pengar att köpa mat för. :/



Men det kostar iallafall 1800 och jag har redan sålt en jacka för 800 så nu har jag 1000 kr kvar att samla in. Och eftersom jag precis har haft garderobsutrensning (igen), så tänkte jag att istället för att ge bort kläderna, denna gången pröva att sälja dem. (För att få ihop pengar till liftkort). Så imorrn lägger jag upp alla sakerna som är till salu här på bloggen, och det som jag inte får sålt här, lägger jag sedan ut på blocket eller tradera.



Sen ska jag försöka sälja lite skolböcker också. Och sen blir det väl till att panta burkar! :) Kanske ska köpa en trisslott också haha! :)



Jaja, vi får se hur det går. Hoppas att ni haft en himla bra vecka och att ni inte regnar bort nu! Bjuder på en bild på mig själv som mamma tog i Sälen, utanför vår stuga innan vi skulle ut i backen!



1 kommentar: