"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 5 januari 2011

Några av mina favoritjulklappar!

Det här året måste jag ha varit riktigt snäll för jag fick jättemånga fina julklappar och nästan allt som jag önskat mig! :) Den här superfina helspegeln fick jag av min kära sambo!

Katten Daisy välte vår gamla helspegel från IKEA bara några veckor efter att vi köpt den så att det blev en stor spricka över hela spegeln. Men vi har ändå fortsatt att använda den i mer än ett år, och nu precis innan jul välte hon den en gång till så att den sprack ännu mer.

Så därför blev jag superglad när Jeppe hade köpt denna spegeln till oss, som dessutom är 1000 gånger finare än den gamla! Och nu har han satt upp den på väggen också, så nu är det ingen risk att Daisy välter den! :)

Älskar det här fina sovsetet från HM Divided som jag köpte för ett presentkort som jag fick i julklapp av min storebror!


De här supersköna, varma, fina sockarna fick jag av mamma och pappa. Har använt dem nästan varje dag sen julafton, så de börjar redan bli slitna.. ;)


6 st miljövänliga, återanvändbara, jättefina disktrasor som jag fick av min storasyster! När man använt dem ett tag så är det bara att tvätta dem i tvättmaskinen och använda dem igen!

Den här skrubben har jag länge velat köpa, men med tanke på min studentplånbok så har den fått bortprioriteras. Därför blev jag superglad när jag fick den i julklapp av mina svärföräldrar! Alla Weledas produkter är ekologiska och miljövänliga, och just den här har vunnit pris för Sveriges bästa skönhetsprodukt.

Alla borde ha en skrubbtvål och ett par skrubbvantar hemma. Man behöver få bort gammal död hud lite då och då. På vintern brukar jag skrubba mig ungefär en gång i månaden, och på sommaren nästan varenda vecka, för jag har hört att solbrännan sitter i längre då!


Det här jättefina hjärtat fick jag av min syster. Det ska jag ha på väggen eller i fönstret sen när jag tagit ner alla julsaker!

Den här ekologiska fuktcremen från Rosenserien blev jag nog allra gladast för! Den fick jag av Jeppe. Jag hade skrivit ekologisk ansiktscreme på min önskelista, men var ganska säker på att jag inte skulle få nån, för det är ju ganska svårt att köpa det till någon annan, när man inte vet vad för hudtyp man har.

Min gamla tog slut precis innan jul och jag hade inte råd att lägga pengar på någon dyr ekologisk creme, så jag var beredd på att få köpa något billigt skräp som jag kunde ha så länge.

Men Jeppe hade letat upp en Life affär när han var i Gävle och gått in och frågat expediten, som gett honom en lång föreläsning och hjälpt honom att välja ut denna till mig. Och den passade min hud perfekt! Det är den bästa cremen jag haft! Inte för tunn och inte för fet.

Det var just att han hade ansträngt sig så mycket som gjorde mig så glad, sen att den var bra också var ju bara ett plus! Och nu slapp jag ha jobb med att gå och leta upp någon själv!

Den här fina hopfällbara svampkniven från WWF fick jag av min mamma och pappa. Mycket bättre och finare än min gamla, så den får Jeppe ärva nu! :)

Sist men inte minst måste jag ju nämna att hela familjen fick en resa till Sälen av mamma och pappa! Så dit bär det av på söndag! :) Och sen har jag fått en massa mer jättebra julklappar men jag kunde inte ta med alla här!

Har ni fått några spännande miljövänliga julklappar?

1 kommentar:

  1. Nu har jag läst allt du skrivit. Det var väldigt fina bilder och jag längtar tillbaka när jag ser dem. Hoppas vi får lika kul i Sälen !!!
    Maten ska bli INTRESSANT.
    Kram mamma

    SvaraRadera