"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 22 augusti 2011

Söndagen!


Detta blir det sista inlägget från Skåne eftersom jag åker hem imorn. Idag har det inte hänt något mer kul än att jag rensat kantareller hela dagen och pantat burkar för 360 kr! :)

Igår (söndag) tog vi det väldigt lugnt. Storebror + flickvän åkte hem vid ett-tiden och vi hade väldigt varmt och fint väder hela dagen. Passade på att gå runt och njuta i mammas och pappas trädgård och njuta av sensommaren.

I mammas växthus växer det minsann en röd liten paprika! :)



Vindruvor har hon också där! :)


Och tomater förståss!


När man inte klipper gräsmattan i Hultet på ett tag så växer det upp alldeles fullt med vilda violer lite här och var! :) En av mina favoritblommor!


Plommon i plommonträdet!


George "Jojje" Svensson, son av Daisy! :)



Ännu en stilstudie av fjärilar! :)



Mamma och pappa har jättemycket vilda björnbärsbuskar i trädgården eller i vår lilla "skog" brevid trädgården rättare sagt. Dock var de flesta där omogna så de flesta på bilden är från ett dike inte långt från oss där det dignar av björnbär! Ca en liter fick jag ihop!



Sen skulle jag och mamma och pappa bara gå en liten sväng i skogen och titta till de sista ställena som jag inte hade hunnit gå till. Bara det att vi hittade en hel skog full av kantareller på ett ställe där vi aldrig plockat förr, mellan två av mina ställen. :) Så det blev en ganska lång runda ändå. Säkert tre timmar!


Skrev på facebook att det var en 5-6 liter men där tog jag i lite väl, för när vi mätte upp det sen så var det bara knappt 4 liter. Men sammanlagt den här veckan har vi plockat 18 liter! Inte dåligt det! :)


Imorn åker jag hem till Falun och nästa vecka börjar skolan! Tyvärr blev jag inte godkänd på en av chick lit uppgifterna så jag måste göra om den nu. Sjukt drygt! Men hållbart byggande kursen gick som en dans och jag blev väl godkänd! :) Skönt att jag var bra på det ämnet jag ska jobba med iaf! :)


Vi hörs!


1 kommentar:

  1. Trodde att du visste att Hultet är paradiset nummer ett !!! Här finns allt man önskar. Eller hur ?

    SvaraRadera