"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

fredag 12 augusti 2011

Host, snörvel och slem..



Nä fy fasen vad sjuk jag är.. Började redan i måndags och sen har det bara blivit värre.. Roligt att jag också suttit med mitt stora arbete i Chick lit hela veckan. 18 sidor med framsidor och källförteckningar inräknat har jag skrivit på 5 dagar.. Frågan är nu bara om man blir godkänd! :S Är stolt och nöjd över mig själv iallafall.


Idag kom jag på att jag inte varit utanför lägenhetsdörren sen i söndags..... Var tvungen att ta mig ut och handla lite fika inför imorgon och då var det nästan som att bli född på nytt.. :) Frisk luft i lungorna och solen stack riktigt i ögonen.


Imorgon är det tänkt att jag ska ta tåget tidigt på morgonen hem till Skåne. Jag hoppas verkligen att jag mår bättre imorn, för annars kommer jag inte bli omtyckt av mina medresenärer med min täppta näsa, snörvlande och hostande. Småfeber har jag haft hela veckan också. Får väl preppa mig full av nässpray och alvedon och snyta ut så mycket jag kan innan jag går ombord imorn!


Nu är jag helt klar med alla sommarkurser (om jag blir godkänd vill säga) och det känns superskönt! Det har varit kul och lärorikt och hyfsat slappt, men nu ska det bli skönt med riktig semester i två veckor innan vanliga skolan börjar. Det jag ska göra mest av de här veckorna är plocka svamp och bär! :) Sen ska jag måla en hylla vit som jag ska ha i köket när jag kommer hem!


Nä nu är det minsann dags för mig att sova, för jag ska upp tidigt imorn! Ska bli mysigt o komma hem till min lilla mammi och pappi! <3 Natti natti!





1 kommentar:

  1. Tack!:) det är ju för sin egen skull man försöker skriva ner allt så man minns i framtiden:)

    SvaraRadera