"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 22 augusti 2011

Torsdagen och fredagen!

Torsdagen började med en tur på Ge-Kås i Ullared där vi fyndade massvis! Det var jag, mamma, pappa, storebror, lillebror och svägerska! Hade lovat mig själv att inte köpa en massa skräp som jag inte behöver och hade en budget på 500:-. Men det slutade på 800:- och det var för att jag förvånansvärt nog hittade en massa miljövänliga saker! :)

Dels köpte jag "säker textil"-märkta skidstrumpor, trosor och en pyjamas. Sen hittade jag "Body America" duschskum och skrubb för bara 15 kr st!! De kostar ju runt 100-lappen i vanliga affärer! De är inte miljömärkta men består till 75 % eller vad det är av organiska ingredienser och ja, det är ju bättre än ingenting! :)

Sen köpte jag lite schampoo och balsam ur Naturelle-serien som är "Bra miljöval"-märkt. Och en Bliw handtvål som var "Svanen"-märkt. Nåja sen var det ju en massa annat också som kanske inte var miljömärkt då, men jag blev glatt överaskad av att det överhuvudtaget fanns miljövänliga produkter där! :)


Efter ett par timmar i Ullared drog vi vidare till Liseberg! Jättefint väder fick vi och det var en riktigt rolig och mysig dag!



Svägerskan är förtjust i sockervadd! ;)


Fredagen var väldigt seg och vi kände oss nästan bakfulla efter torsdagens alla äventyr, fast att ingen drack en droppe alkohol. :) Min förkylning hade fortfarande inte gett sig riktigt så jag kände mig riktigt dåsig. På kvällen åt jag kräftor för andra gången! Den här gången med familjen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar