"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

lördag 6 augusti 2011

På vift i ormskogen! :S


Idag när jag var ute och skulle plocka blåbär träffade jag på den här lille rackaren! Brukar sitta på huk och doppa ner rumpan i blåbärsriset när jag plockar och skulle precis parkera rumpan precis där den här ormen låg! Jäkla tur att jag såg den, annars hade jag nog fått mig ett bett i rumpan! Är ingen ormexpert men tror att det är en huggorm. Vad tror ni?



Här ligger han och gömmer sig. För att vara så liten så var han ändå ganska stor tycker jag!


Här är dagens fångst! Några fina kantareller hittade jag minsann också på mitt enda ställe! :)


Nu ska de rensas innan jag ger mig av till en kompis som ska ha lite middag och förfest ikväll. Hon bor jättefint precis vid en sjö så det ska bli väldigt mysigt! Och så lite utgång på rådhusgården på det! Blir nog fint! Är allena hela helgen för Jeppe har dragit till västkusten och hälsat på en kompis, så det blir kul med lite tjejhäng nu när de för en gångs skull är hemma! :)


Trevlig lördagskväll på er! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar