"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 21 augusti 2011

Tisdagen! Mer svamp!





Hade verkligen tänkt lägga upp foton här varje dag nu på min lilla minisemester! Trodde jag skulle ha tid med det och har tagit en massa fina bilder. Tycker ju att det är så kul att fota och dela med mig av sådant som jag blir glad av! Men nej. Jag har haft fullt upp sen i måndags kväll när min storebror och hans flickvän kom hit från Stockholm! Så därför tänkte jag att jag gör som när jag hade varit i Orsa och lägger upp i efterhand, dag för dag. Bildbomb. :)


På tisdagen började vi dagen med ett besök på mitt favoritställe Förmedlingscentralen. Där inhandlades en ny skogsskjorta och lite annat smått och gott. Sedan gick jag, mamma, storebror och svägerska ut i skogen och hittade massa svamp, typ 5 liter.




För första gången hittade jag även några få trattisar i Skåne! :)


Skörden.


Skörden igen.



På vägen hem från affären hittade vi en liter till i vägkanten! :)




Sen lagade vi massa mat! Jag gjorde hemlagad rotfruktsgratäng och så grillade vi till det!


Mammas och pappas nya uteplats som är så himla mysig att sitta i, både på dagen och på kvällen! Här åt vi den goda kvällsmaten!


Mums!


Den färdiga potatisgratängen! Riktigt lyckad!



Till efterrätt hade svägerskan gjort blåbärspaj, (dock med köpta bär, eftersom det inte finns några i Hultet i år). Supergott! :)


Förlåt om jag är lite fixerad vid mat och svamp. Ni tycker kanske inte att det är lika kul att läsa om det, som jag tycker att det är att skriva om det. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar