"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

onsdag 4 maj 2011

Mina 25-års presenter! :D

Som jag lovade igår så kommer här nu en bildserie på alla mina fina födelsedagspresenter! Jag ska erkänna att jag är ganska svår att köpa present till, men den här gången blev jag jätteglad för precis alla saker jag fick! Faktiskt! :D


Så här glad blev jag för OnePiecen som jag fick av min storebror Tony! :D


Har typ haft den på mig sen jag fick den.. ;) Den är så skön! Enda gången den åker av är när jag ska sova, duscha eller lämnar lägenheten. :)


Hihi! :) Ni som känner mig vet ju att min favoritfärg är lila så det kunde ju inte blivit bättre! :)


Wiiiiiiiiii!!!!! 2 Peace & Love biljetter fick jag av min älskade sambo! :) Undrar om han vill att jag ska ge han den ena..? ;) Hihi! Det ska bli så roligt! Känns som att om man är pank i sommar så har man iallafall en rolig sak att se framemot! Alla min tjejkompisar här i Falun ska dit och alla Jeppes killkompisar ska också dit, så det kommer att bli ett gött gäng som hänger runt på festivalen i sommar! :)


Jag önskade mig även pengar till min och Jeppes 5 årsjubileums resa och lyckades skrapa ihop hela 2650 kr! Inte illa! Bl a från mamma och pappa, syrran och hennes familj, min moster, farmor, mormor, min morbror och hans familj och lite kompisar till mamma och pappa. Fick också en jättefin rosbukett som jag fick lov att lämna kvar i Skåne. :S De två finaste korten var de som min systerdotter och min moster hade gjort själva! <3





Lite lotter fick jag av min vän Cillen som jag vann 40 kr på! :) (Jag älskar lotter, tror alltid att den här gången är det min tur att bli miljonär!) ;)


Det här söta lilla silverarmbandet fick jag av min äldsta barndomsvän Millan och hennes fästman! Det roliga med detta är att det är hennes mamma som gjort det själv! Tydligen köper hon silvertrådar som hon sedan klipper av och böjer till själv. Så hon har gjort det helt själv från grunden! Det känns verkligen speciellt att bära detta när man vet att det är handgjort av någon man känner! <3


De här superfina örhängena blev jag så himla glad för! De är nämligen handgjorda av indianer från Arizona! Och jag älskar ju indianer och hela deras kultur och tro! Har alltid önskat att jag var en liten indinaflicka.. :)


Jag fick med en hel massa små lappar också där det står att örhängena är "magiska". Just de här heter "Spirit Bear" och då står det att den mest kraftfulla av de magiska andarna är björnen. Strenght, well-being, introspection and the power of the soul. Och alla dessa egenskaper överförs på en själv när man bär dem. Lite som en lyckoamulett fast för styrka istället. :)


Ni kanske tycker att det är dravel men jag gillart! Fick dem av min morbrors nya fru som är från USA.


Evelyn if you read this. I love the earrings! Thank you! :D



De här ekologiska produkterna fick jag av 2 av mina gamla killkompisar och deras flickvänner! Blev så himla glad för dem! Har aldrig sett märket förut, men jag gillar ju allt som är ekologiskt och de här verkade va av riktigt bra kvalitet! Den lilla är en ansiktskräm med fukt och den stora är en ansiktstvätt! Båda två är från Dharmazone som är ett svenskt företag.


I samma påse fick jag också några eteriska badoljor. Även dessa var ekologiska! <3


Den här bonuspresenten fick jag av pappa precis innan vi åkte hem. Min dammsugarpåse var full så jag behövde nya, och så fixade min snälla pappa ett helt Starter kit till mig! 8 påsar, 1 nytt filter och massa citrondoftkulor så att det inte ska lukta illa. Så himla skönt att slippa tänka på dammsugarpåsar ett tag framöver! :)


Jag har ju den där miljövänliga Electrolux Ultra Silencer Green. Och jag är supernöjd med den! (Inte samma som på bilden, men det var tydligen samma påsar.)


Jag fick också en burk honung av pappa som jag önskat mig. :) Han hämtar från en lokal biodlare. Det är den bästa honungen!



När jag kom tillbaka till Falun blev jag bjuden på middag och tårta hemma hos mina svärföräldrar. Då fick jag ännu en present! Ett presentkort på 500 kr på en klädbutik som heter Selected Style. Ska bli spännande att se vad jag kan hitta där! :) Fick även en stor flaska med citron nånting (likör?) men den glömde jag ta kort på! :)


Och sen nu i lördags när jag och Jeppe firade Valborg hemma hos Alma & Hugo, några vänner till oss här i Falun så fick jag denna älskvärda boken!


Det känns som att alla har gett så personliga och bra presenter och det känns kul att veta att det finns folk som känner mig väl både här och hemma i Skåne!


Tack alla för alla superfina presenter! Jag blev SÅ glad för allting. Och detta bidrog ju bara till att göra min födelsedag ännu bättre än vad den redan var!


TACK! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar