"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

tisdag 31 maj 2011

Mer ekologiska kläder åt folket! :)

Denna härliga ekologiska kofta fick följa med mig hem från HM igår! Bilden är tagen från deras hemsida och är inte riktigt samma färg som min. Den här ska vara naturvit, medans den jag köpte är ljusgrå. 199:- kostade den i affärn, men på nätet finns just nu den naturvita och en rosa variant för bara 99:-!

Var egentligen sugen på att köpa den redan i lördags, men tyckte då att jag redan handlat så mycket och att jag inte hade råd. Men sen kunde jag inte sluta tänka på den. Den var så mjuk och skön och dessutom ekologisk! Har 3 st liknande i andra färger som jag använder mycket, men ingen grå. Så jag bestämde mig för att köpa den ändå. Och jag är glad att jag gjorde det!



Sen passade jag också på att använda mitt presentkort på Selected Style, vilket resulterade i denna korta Saint Tropez kofta! Tyvärr inte ekologisk, men jättesnygg och skön! Det syns inte, men det är mörka "läder"-lappar på armbågarna också! Otroligt nog så var den här koftan mer än dubbelt så dyr än den ekologiska! Man tycker ju att det borde vara tvärtom. Men jag är glad, för den ekologiska koftan var billig och den dyra betalade jag inte ett öre på! :)

1 kommentar: