"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 30 maj 2011

Bra helg!

Jag har varit dålig på att uppdatera och det är för att jag har suttit dygnet runt med plugg hela maj månad i princip. Men nu är det värsta över! Två stora inlämningsuppgifter är inlämnade varav en har blivit godkänd än så länge. Och förra veckan hade vi tenta i kursen Miljö och människa. Jag fick 69 poäng av 75 möjliga!! :D Är så himla glad!

Ända sedan skolstarten i höstas har jag ju legat efter pga den dumma matten och därför har jag inte hunnit med att plugga ordentligt till tentorna, så därför har jag varit precis över godkäntgränsen på alla tentor utom matten. Och det betyder att jag har sämsta betyg (E) i alla kurser utom matten för där hade jag C. Men i den här kursen borde jag isåfall få minst B eller kanske till och med A och det känns ju lite roligare att visa upp när man ska söka jobb i framtiden!

Jag hann också med en redovisning i fredags och det enda som återstår nu är en tenta i Integrerade ledningssystem imorn och en opponeringsuppgift, sen är det sommarlov!! :) Eller ja iallafall från det vanliga plugget. Mina sommarkurser börjar nästa vecka!

Så denna helgen har jag och Jeppe bara firat! Vi började i fredags med att laga skaldjurspaj och dricka vitt vin (ekologiskt). Sen tog vi jordgubbar (belgiska :() till efterrätt och chips och film som avslutning. Filmen hette Unknown och var jättebra. En psykisk thriller. Sen fortsatte firandet på lördagen och vi drog till kupolen för lite shopping!


De hade tag 3 betala för 2 på underklädesavdelningen på HM så jag "unnade" mig lite nytt, med tanke på att 2 av mina favorit-BHar som jag haft sedan gymnasiet är alldeles håliga och urtvättade. Så nu har jag tvingat mig själv att slänga en av dom (kunde inte slänga den andra, kan ju vara bra att ha kvar). Det här fina ekologiska settet fick jag för 99:-.




Och den här (också ekologisk) kostade 99:-. Båda två är jättesköna! Nog för att det är snyggt med spets och siden och allt vad det är, men jag tycker att de ser konstiga ut under kläderna. Dessa vanliga bomullsBHar är mina favoriter. De är sköna, har snygg form och håller kläderna på plats! Och så är de ju ekologiskaaaa!! ;)



När jag hade vart så duktig och handlat ekologiska underkläder kunde jag inte låta bli att köpa den här långklänningen för 199:-. Också från HM. Love it! Kan bli sommarens favoritplagg faktiskt! :) Tyvärr var den inte ekologisk.. Jag har tänkt att jag ska försöka att bara köpa ekologiska kläder i framtiden, men just nu går det sådär.... :/





På kvällen fortsatte vi firandet med att gå på 3D bio för första gången! Pirates 4 såg vi och den var bra. Men 3D-effekten var lite lame tyckte jag personligen. Hade lika gärna kunnat vara utan den. Men jag gillar Penelope Cruze och Johnny Depp tillsammans, och älskar sjöjungfrur (synd att de inte vara snälla bara) så filmen får nog en 4a av 5 möjliga av mig! :)





Igår avslutade vi helgen med den här filmen. Den var faktiskt superbra! Till och med Jeppe gillade den fast att han inte var så sugen på den från början. Gwyneth Paltrow, Tim McGraw, Garrett Hedlund (mums!) och Leighton Meester (från Gossip Girl) spelar huvudrollerna och de gör det riktigt bra! En mysig sång och musik film, med snygga skådespelare och en bra story helt enkelt! En riktig keeper! :)




Hoppas er helg också varit bra! :)


1 kommentar:

  1. Ja vi har ju varit i Tyskland och shoppat till studentskivan. Sen tittade vi på "Min låtsasfru" med Jennifer Aniston och Adam Sandler. Helt ok, fast lite tam. jobb igår söndag för grabbarna på Siesta. Men annars helt ok helg för oss oxå.
    förresten fick jag en JÄTTEFIN stamros av Catharina och min önske paviljong av alla ER barn oxå igår på MorsDag. tack för det ! :-)
    KraM mAMMA

    SvaraRadera