"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

måndag 9 maj 2011

Måndag = Sommar! :)

Vilken härlig dag! Förra veckan snöade det, men nu är det runt 20 grader igen! :) Helgen har varit lugn, med fint väder. I lördags hade vi lite utflykt och gick bl a på loppis. Där fyndade jag en liten skinnväska med lång rem för 10 kr! :) Älskar den!


Och igår var Jeppe trött så då passade jag på att städa, tvätta, diska, handla och fixa och dona här hemma. Det var riktigt skönt att få lite gjort!



För nån månad sen sa jag att jag hade kommit på en lösning på platsbristen för alla mina planteringskrukor. Här är resultatet! :) Köpte den för 150 kr på Plantagen. Tycker att den är himla fin faktiskt! I den har jag rosmarin och persilja.



På bordet har jag 2 växter, en tomatplanta och persilja.



I fönstret har jag 2 växter, smultron, tomatplanta, rosmarin och vitlök! Det är den andra från höger. Den har växt riktigt bra, men nu tror jag tyvärr att den håller på att dö.



Mitt kök!



På köksbänken har jag smultron, tomatplantor och sen har jag precis planterat citron och blodgrapefrukt! Ska bli spännande att se om de tar sig! På radion står en persilja som faktiskt är från förra sommaren. Den har överlevt vintern! Nedanför står en köpt gräslök. Jag sådde gräslök själv också men den dog. Det var likadant förra året. Och likadant med basilikan. Vet inte vad jag gör för fel med dem..



Igår handlade jag rosor till mig själv med Jeppes kort för att jag hade varit så duktig med hushållsarbetet! ;)


Den här Mårbacka pelargonen tog jag som ett skott när jag klippte ner min andra i vintras. Och den har ju vuxit till sig riktigt bra! Blommar till och med nu! Så himla roligt! Synd att den växer så ojämnt bara.




Här sitter min ängel och vaktar dillen som tagit sig bra! Använde lite av den igår när jag kokade potatis. Vi hade tjuvpremiär på sill och potatis igår! SÅ himla gott! :)


Imorse gick jag upp hyfsat tidigt och tog en morgonpromenad! Det är nog första gången jag är ute och motionerar sen Jeppes olycka tror jag. Man börjar ju bli lite sunkig nu så jag kände at jag fick ta mig i kragen! Som belöning gjorde jag björnbärssmoothie till frukost när jag kom hem. Gott! :)


Nu ska jag och Jeppe åka hem till hans föräldrars trädgård och kombinera solning med plugg! :)


Hoppas ni haft en skön helg och att ni får en mysig måndag!

2 kommentarer:

  1. Jag fattar inte hur du hinner med allt ??????????? Du pluggar ju alltid. E de nätterna som går åt ? :-)Mamma

    SvaraRadera
  2. Haha nä jag fattar inte heller hur jag hinner. Orkar och hinner ändå inte göra allt jag vill/behöver. Nä nätterna sover jag som en stock på. Det gäller bara att vara jäkligt envis och det är ju jag som du vet.. ;)

    SvaraRadera