"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

lördag 3 december 2011

Lucka tre! Ekologiska trosor från HM!

Dagens lucka innehåller ekologiska trosor från HM! :) HM har ett hyfsat bra utbud av ekologiska produkter. Jag ska inte säga att jag BARA köper deras ekologiska produkter, för då skulle jag ljuga.. Men jag jobbar på det! Jag har åtminstone kommit så långt att jag enbart köper ekologiska underkläder!

Underlivet är väldigt känsligt och det ska man vara rädd om. I trosor gjorda på bomull som är odlat på konventionell väg, kan det finnas rester av bekämpningsmedel och farliga färgningsämnen. Syntetiska trosor är gjorda på kemikalier och är dessutom dåliga för underlivet eftersom de inte släpper in någon luft. Perfekt julklapp till vilken tjej som helst! :)

De översta är just nu på rea på HMs webshop och kostar bara 49,50:-! De på bilden nedanför hittade jag också på webshopen och de kostar 129:-. Men det finns alltid ekologiska trosor ute i affärerna också. Självklart är det inte bara HM som har ekologiska trosor. Jag har köpt på Åhléns och jag tror det finns på Kappahl också, och säkert en massa andra affärer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar