"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

fredag 9 december 2011

Lucka 9! Ekologisk hårmousse med granatäpple och gojibär!


När jag nyss surfade runt på min favoritsida Jordklok så snubblade jag över den här underbara lilla produkten! Ett hårskum från Eco Cosmetics på 150 ml som kostar 99:- + frakt! Följande text är kopierad från hemsidan:

Eco Cosmetics Hårmousse ger ditt hår volym och stadga på ett naturligt vis - inget mer "frizzigt" hår ens i fuktigt väder! Innehåller värdefulla extrakt av granatäpplen som effektivt skyddar hårbotten och håret mot uttorkning. Moussen är även berikad med gojibär vilka ger håret styrka och skydd hela dagen.

Eco Cosmetics produkter är fria från artificiella aromer, färgämnen och konserveringsmedel, endast rena eteriska oljor (växtoljor) används som doftämne. Dessutom innehåller de inga animaliska ämnen och är inte heller testade på djur. Eco Cosmetics produkter är certifierade enligt de strikta ECOCERT-riktlinjerna för naturkosmetik.

Hårmousse och hårspray är tyvärr mina två största svagheter! Usch vad jag avskyr det! Jag önskar att jag slapp använda det överhuvudtaget, men än så länge har jag inte kommit så långt att jag kan känna mig fin utan dem.. Jag har provat 2 miljövänliga mousse och spray men det ena (Finn&Gunnar) finns inte längre att köpa från Sverige, utan endast från Norge vilket blir lite för dyrt för min lilla studentkassa. Synd, för det gillade jag verkligen! Och det andra (Lavera) var helt värdelöst och det kändes som att man inte hade tvättat håret på flera veckor när man använde det.

Men jag får bra känslor från det här mousset från Eco Cosmetics! Hoppas att detta är det jag söker efter! Finns även som spray, och båda står högt upp på min önskelista i jul! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar