"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

söndag 11 december 2011

Lucka 11! Ekologiskt puder från Dr. Hauschka!


Blogger vägrar samarbeta med mig idag och gör bara texten konstig hela tiden. Ni får helt enkelt stå ut med att det ser lite annorlunda ut än vanligt!

Det här pudret från Dr. Hauschka har jag själv använt i ett år nu och jag gillar det jättemycket! Solpudret har jag inte prövat ännu, men det ljusa använder jag varje gång jag sminkar mig. Jag gillar inte foundation, så jag gör så att jag grundar med täckstift och ljust puder och sen lägger jag på ett solpuder längst ut för att få lite färg i ansiktet. Det ljusa prudret passar väldigt bra som grund, men jag skulle inte kunna använda bara det, för det hade blivit för ljust för mig!

Själv köper jag pudren i hälsokostbutiken Life, men man kan såklart köpa dem på nätet också.

Lite info om solpudret:

En fläkt av sommar. Med sin genomskinliga effekt ger Dr.Hauschka Bronze Puder ansiktet en ton av solsmekt värme, medan ögon och läppar accentueras. Dr.Hauschka Bronze Puder är en vårdande kombination av extrakt från läkeörter och med rosens underbara doft en karaktäristisk doft för många av Dr.Hauschkas makeup-produkter. Getväppling, trollhassel och salvia hjälper till att motverka orenheter i huden medan silke ger den sammetsmjuka känslan.
9 g.

Det kostar 229:- och du hittar det bl a här.

Lite info om det ljusa pudret:


Dr.Hauschka, Translucent Compact Powder har en sammansättning av ros och silke vilket ger det kompakta ansiktspudret en formula som är särskilt vårdande för huden. Pudrets kompakta form gör det enkelt för dig att bättra på din dag- eller kvälls-makeup och bli av med glansiga partier var eller närhelst du vill.

9 g.

Det kostar 219:- och du hittar det bl a här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar