"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 1 december 2011

Lucka ett! Choklad schampoo!


Ja då var det dags för premiär av julkalendern här på bloggen! :) För er som missat det så kommer jag för varje dag fram till julafton lägga upp ett miljövänligt julklappstips!

Dagens lucka innehåller alltså ett chokladschampoo från Faith in nature. Följande text är kopierad från säljsidan:

Rekommenderas för alla hårtyper, sägs dock ge mörkt hår ännu mer lyster.

Detta chokladschampo innehåller flavonoider som har antioxidanta egenskaper. Choklad innehåller dessutom serotonin och phenylethylamine, två 'feel good'-ämnen som produceras naturligt i kroppen när vi är glada. När man duschar och tvättar håret vaknar ens sinnen till liv av den söta lustfyllda aromen av choklad.

Faith in Nature använder endast naturliga ingredienser i sina produkter, samtliga är fria från syntetiska konserveringsmedel, färgämnen och artificiella aromer. Dessutom används varken SLES (Sodium laureth sulphate) eller SLS (Sodium Lauryl Sulfate) en vanlig ingrediens i ”skummande” produkter vilka kan ha en irriterande effekt på huden. Ej testade på djur.

Själv har jag länge velat pröva schampoot, men har ännu inte testat det eftersom det ligger lite ovanför min budget för tillfället. :S Men när man köper julklappar är det ju en annan sak! :)

Smaken finns både som schampoo, balsam, badskum och fast tvål. Flaskorna är på 400 ml och kostar 99 kr/st, och den fasta tvålen är på 100 g och kostar 28 kr. De här priserna gäller på www.jordklok.se men man kan säkerligen köpa produkten på andra ställen också!

En lite annorlunda och lyxig present att ge bort till någon som gillar choklad! :)

2 kommentarer:

  1. Jag har testat det schampoot. trist nog så blev mitt hår jättesträvt och livlöst ungefär samma resultat har jag fått av de andra ekologiska schampoona jag testat. Verka tyvärr som att dessa ekologiska shampoona är nog så bra för miljö och kropp men har ännu inte lyckats uppnå samma resultat för håret som icke ekolgiska. Kram Älskar din blogg!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Va tråkigt! :( Själv använder jag naturelles schampoo och balsam som är bra miljöval märkta! De gillar jag iallafall och de är väldigt billiga också! Va roligt att du gillar min blogg! :) Det gör mig glad! :D Kram!

    SvaraRadera