"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 8 december 2011

Lucka 8! Ekologiska leksaker och andra barnprodukter!


Idag ska jag tipsa om en sida som heter Ekokul. Där har dom det mesta till barn. Och allt är ekologiskt/miljövänligt/hållbart! Det finns hundratals produkter och det är allt från leksaker till nappar, böcker, pyssel, utklädningskläder och kalasartiklar! De två produkter jag spontant fastnade mest för när jag surfade runt där inne var boken Första djurboken av Lars Klinting. Den kostar 155:- plus frakt!

Den andra saken jag fastnade för var den här naturliga nappen som är gjord på 100 % oblekt naturgummi och stöpt i en enda form utan lösa delar. Det är så mycket skräp i alla barnsaker idag och barn är de som lättast tar åt sig av alla kemikalier. De tar upp dem via huden munnen eller näsan och sen lagras de i kroppen i princip tills den dagen dem dör. Det är såklart likadant för oss vuxna men som sagt barnen har lättare för att ta upp all skit.

Så därför är det extra viktigt att bara köpa miljövänliga produkter till sina barn!

Nappen kostar 65:- + frakt!

In med er och surfa runt på sidan nu och se vad ni hittar för något kul! :)

2 kommentarer:

  1. Låter ju bra, men ganska dyr tyvärr! Fast när det gäller hälsan och produkter man tror på brukar folk betala det högre priset. :)

    /Benjamin
    PS. Det är frugans blogg jag la in som hemsida då jag för tillfället inte har någon egen. =) DS.

    SvaraRadera
  2. Jo tyvärr blir ju de miljövänliga produkterna ofta lite dyrare, men inte alltid! Man får helt enkelt prioritera lite! :)

    SvaraRadera