"Rygg och ros" Carl Larsson 1906

torsdag 17 februari 2011

KRAV-supporter!



Förra året skrev jag om tidningen REKO-mat. Det är en tidning som ges ut av KRAV och som handlar om ekologisk mat. Hur det produceras, nyheter, recept, vad som är bra att handla osv. Nu har jag inte läst den på länge eftersom den kan vara ganska svår att få tag på i affärerna. Så därför tänkte jag nu att jag skulle börja prenumerera på den. Den kommer bara 4 gånger om året och därför kostar en prenumeration bara 145 kr.

Men när jag gick in och skulle anmäla mig så såg jag att man istället kunde anmäla sig som KRAV-supporter. Då la man bara till 50 kr, så hela beloppet blev 195 kr. Då får du tidningen + att du bidrar med 50 kr till KRAVs stödprojekt för små KRAV-producenter i Sverige och utomlands.

Alltså hjälper du små ekologiska producenter att synas bättre på marknaden. Det är ofta både dyrare och mer jobb med att driva ett ekologsikt jordbruk, och det är därför den ekologiska maten oftast är dyrare än den vanliga. Småbönderna i Sverige är på utdöende, och just därför behöver dessa tappra bönder som stretar mot strömmen och offrar sig att jobba lite hårdare och mycket miljövänligare en liten extraknuff. Därmed hjälper KRAV dem med marknadsföring med hjälp av supporterpengarna.

Jag blev KRAV-supporter direkt! Ska inte du också bli det?!

Gå in här om du vill hjälpa småbönderna! http://www.krav.se/krav-supporter/KRAV-supporter/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar